© 2019 StudioAntonio. 

KENNISBANK

Video blijft een van de meest effectieve elementen in een digitale marketingstrategie wanneer we 2019 binnenkomen - en met goede reden.

Als visuele soort vinden mensen video's aantrekkelijker, memorabeler en populairder dan alle andere soorten inhoud die er zijn. Video als middel voor het vertellen van verhalen en adverteren is niet langer een leuke optie - het is een noodzaak. Als u de conversie en de bekendheid wilt vergroten, is een videomarketing strategie de enige manier.

Marketingvideo's kunnen vele vormen aannemen, zoals:

 

  • explainers

  • presentaties

  • Videoblogs (vlogs)

  • tutorials

  • Webinars

  • advertenties

  • Klantengetuigenissen

  • Interviews

  • Live streams

  • Productvideo's

  • Live video

 

Om te laten zien hoe belangrijk video-inhoud is in de digitale wereld, hebben we een lijst samengesteld met de nieuwste statistieken voor videomarketing op sociale media van internet. Videomarketeers, let op.

Video trends

Slimme marketeers, let op: video is er om te blijven. Zelfs Mark Zuckerberg gelooft dat video een cruciaal onderdeel van onze toekomst is. Het enorme volume online video-inhoud groeit exponentieel, zoals deze statistieken aantonen.

  • 81% van de bedrijven gebruikt video als marketinginstrument - een stijging van 63% in het afgelopen jaar. (Hubspot)

  • 6 van de 10 mensen kijken liever online naar video's dan naar televisie. (Google)

  • Het verbruik van mobiele video neemt elk jaar met 100% toe. (Insivia)

  • Tegen 2022 maken online video's meer dan 82% uit van al het internetverkeer voor consumenten - 15 keer hoger dan in 2017. (Cisco)

  • 78% van de mensen bekijkt elke week online video's en 55% bekijkt elke dag online video's. (HubSpot)

  • Een Facebook-manager voorspelde dat hun platform in 2021 volledig video en geen tekst zal zijn. (Quartz)

  • YouTube is de tweede meest populaire website na Google. (Alexa)

  • Gebruikers bekijken elke dag meer dan 1 miljard uur aan video op YouTube. (YouTube)

  • 59% van de leidinggevenden geeft aan liever een video te bekijken dan tekst te lezen. (WordStream)

  • 75% van alle videoweergaven zijn op mobiele apparaten. (EMarketer)

  • Kijkers behouden 95% van een bericht wanneer ze het in een video bekijken, vergeleken met 10% wanneer ze het in tekst lezen. (Insivia)

  • 72% van de klanten leert liever over een product of dienst via video. (HubSpot)

  • Mensen kijken 1,5 keer vaker naar video op hun mobiele telefoon. (Facebook)

  • 92% van de gebruikers die video op mobiel bekijken, deelt deze met anderen. (WordStream)

  • Tegen 2020 zal er bijna 1 miljoen minuten video per seconde over het internet gaan. (Cisco)

Sociale videostatistieken

Naarmate meer sociale netwerken de leiding van Facebook volgen en prioriteit geven aan video-inhoud, is het belang van videoberichten via alle kanalen toegenomen.

 

  • 65% van de mensen gebruikt YouTube om een ​​probleem op te lossen. Wil je een huis bouwen of rare parasieten uit je oog verwijderen? YouTube heeft misschien het antwoord. (Google)

  • Social media-berichten met video hebben 48% meer views. (HubSpot)

  • 45% van de Twitter-gebruikers wil meer video's van beroemdheden zien. (Twitter)

  • 90% van de Twitter-videoweergaven gebeurt op een mobiel apparaat. (Twitter)

  • Meer dan 1,9 miljard mensen gebruiken YouTube. Dat is ongeveer een derde van het internet. (YouTube)

  • De grootste verdiener op YouTube verdiende vorig jaar $ 22 miljoen. Hij is 7 jaar oud.

  • YouTube heeft 23.946.561 abonnees (en telt!) (SocialBlade)

  • 62% van de mensen zei dat ze meer geïnteresseerd waren in een product nadat ze het in een Facebook-verhaal hadden gezien. (Marketingland)

  • Facebook heeft meer dan 8 miljard videoweergaven per dag. (TechCrunch)

  • Dagelijks bezoeken 75 miljoen mensen het videoplatform van Facebook. (Adweek)

  • Sociale video genereert 1200% meer aandelen dan tekst- en beeldinhoud gecombineerd. (G2 Crowd)

  • Videopromoties zijn nu even populair als fotopromoties op Facebook. (Socialbakers)

  • Snapchat-gebruikers bekijken elke dag 10 miljard video's. (Mashable)

  • Videocampagnes op LinkedIn hebben een weergavepercentage van 50%. (LinkedIn)

  • Sociale video wordt 1200% meer gedeeld dan tekst en afbeeldingen gecombineerd. (WordStream)

  • De uitgaven voor mobiele videoadvertenties zullen dit jaar naar verwachting ongeveer 72% van de totale uitgaven voor digitale advertenties bedragen. (EMarketer)

  • 81% van de bedrijven gebruikt Facebook het liefst voor hun videomarketing. (Buffer)

Video marketing statistieken

Geloof ons niet alleen maar - bekijk deze verbijsterende statistieken die de bewezen kracht van het gebruik van video laten zien om de naamsbekendheid te vergroten en uw marketinginspanningen in een te hoge versnelling te trappen.

  • Video's zorgen voor 300% meer verkeer en helpen leads te voeden. (MarketingSherpa)

  • Een website heeft 53 keer meer kans om de voorpagina van Google te bereiken als deze video bevat. (Insivia)

  • Als u een video op uw bestemmingspagina opneemt, kan uw conversieratio met maximaal 80% stijgen. (Unbounce)

  • Bijna 50% van de internetgebruikers zoekt naar video's met betrekking tot een product of dienst voordat ze een winkel bezoeken. (Hubspot)

  • Video verhoogt het organische zoekverkeer op een website met 157%. (ConversionXL)

  • 25% van de bedrijven publiceert elke week video's. (Buffer)

  • 85% van de consumenten wil meer video-inhoud van merken zien. (HubSpot)

  • 65% van de leidinggevenden is naar de site van de marketeer gegaan en 39% heeft hen gebeld na het bekijken van een marketingvideo. (Forbes)

  • 97% van de marketeers zegt dat video gebruikers heeft geholpen een beter inzicht te krijgen in hun producten en diensten. (Hubspot)

  • 52% van de marketeers zegt dat video het type inhoud is met de beste ROI. (HubSpot)

  • Door video aan uw e-mails toe te voegen, kunt u de klikfrequentie met 300% verhogen. (HubSpot)

  • 50% van de kijkers van 18-34 jaar zei dat ze zouden stoppen met wat ze deden om een ​​video van hun favoriete maker te bekijken. (Google)

  • Gemiddeld brengen mensen 2,6x meer tijd door op pagina's met video dan zonder. (Wistia)

  • 64% van de consumenten zal een aankoop doen na het bekijken van merkvideo's op sociale platformen. (Tubular Insights)

  • Naar verwachting zal video tegen 2021 82% van het internetverkeer uitmaken. (Cisco)

  • YouTube-video is de koplopper met meer dan vijf miljard views per dag (VideoNitch)

Best methodieken voor videomarketing

Hoewel videomarketing een krachtig hulpmiddel is, zijn er een aantal dingen waarmee u rekening moet houden voordat u uw videocampagnes start.

 

  • Video's die minder dan twee minuten duren, krijgen de meeste betrokkenheid. (Wistia)

  • 85% van de Facebook-video's wordt zonder geluid bekeken, terwijl 60% van de Instagram-verhalen met het geluid wordt bekeken. (Instagram)

  • Google Chrome blokkeert autoplay-advertenties om 82% van de consumenten die een hekel hebben aan autoplay te laten rondhangen. (Marketingland)

  • 33% van de kijkers stopt na 30 seconden met het bekijken van een video, 45% met één minuut en 60% met twee minuten. (Ad Age)

  • 65% van de kijkers slaat online videoadvertenties zo snel mogelijk over. (CNBC)

  • 93% van de marketeers gebruikt video. (SingleGrain)

  • 73% van de B2B-marketeers zegt dat video hun ROI positief beïnvloedt. (Buisvormige inzichten)

Ben je nog steeds aan het lezen, bikkel?

We hebben twee laatste belangrijke statistieken voor u:

  • 71% van de mensen bekijkt meer video dan een jaar geleden. (HubSpot)

  • 83% van de marketeers zou hun afhankelijkheid van video als strategie vergroten als er geen obstakels zoals tijd, middelen en budget waren. (Buffer)

 

Zoals de bovenstaande statistieken laten zien, zijn er een paar kanttekeningen (houd het kort en geen autoplay alsjeblieft), maar de meeste zakelijke gebruikers zijn meer dan blij om op de markt te worden gebracht voor het gebruik van video.